Lite rester

Känns som att jag alltid tänker att "det ska jag uppdatera bloggen med" eller att "det behöver jag skriva av mig om". men när ska jag göra det? det händer ju inte =/
jag skulle nog behöva uppdatera min blogg flera gånger dagligen. gjorde det i början och kände att det var bra för mig. även om det handlar om helt betydelselösa och ointressanta saker för er läsare så är det skönt för mig att skriva om det.

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja.. är som när man ska storstäda ett helt hus och inte vet vart mans ka börja utan man bara börjar någonstans =S visserligen har jag det problemet hemma också. men det är ju supertrist att skriva om, ännu mindre kul att läsa om.

Som ni vet så funderar jag mycket fram och tillbaka, vrider och vänder allt ut och in, upp och ner bla bla..
tänk om jag kunde få saker gjorde istället för att låsa fast mig vid mina grubblerier.

Tex har jag funderat på vad det var som gjorde att jag klarade av att gå ner 20kg för ett par år sedan med VV. Visst jag vet varför och när jag började gå upp i vikt men det känns mera ointressant. Vart hittade jag all motivation någonstans? jag antog att jag har den nedpackad i någon kartong i källaren men den är omöjlig att hitta. jag försöker med alla hälsovinster, smidighet, kläder som ligger som jag kommer att kunna ha igen. men inget är något som lockar mig.. visst vore allt bra och kul men jag tänker ändå att jag lika gärna kan skita i det, inte kämpa.
det är en kamp att gå ner i vikt. men för mig är det en ännu mera kamp att behålla den nya vikten.
jag är ju som alla andra att jag vill rasa i vikt på nolltid, men jag är medveten om att det är helt orealistiskt och dessutom helt ohållbart i längden. att ha en liten viktminskning varje vecka är bättre för att kroppen ska hinna med.
så nu har jag bestämt mig för att börja äta hälsosamt och motionera. jag kommer att promenera, cykla, inlines (om jag vågar mig på det igen), och framförallt zumba! så jag har flera val i hur jag ska motionera.
men jag tänker inte sätta några stopp eller förbud mot något. det är ju då som jag trissar igång mig själv på allt som är förbjudet, inte tillåtet etc. men självklart ska jag minska min konsumtion av alla slags onyttigheter och unna mig lite då och då istället för mycket och jämnt.
så nu hoppas jag på att allt ska gå bra och jag intalar mig själv om att jag knappt kommer att gå ner i vikt alls. självklart kommer jag att göra det, men om jag räknar med för mycket så kommer jag att bli så besviken och risken för att misslyckas ökar och i värsta fall ger jag upp.
att äta hälsosamt och motionera är bra mål för mig som jag ser är helt rimliga och fullt möjligt att lyckas med och hålla i framtiden. och att se viktminskningen som ett plus! eller nej, inte ett plus på vågen =P haha en stor fördel med mitt val av leverne. kan ju alltid misstolkas med att skriva "ett plus" i viktminskningssyfte.

en sak som jag vill tillägga.
Ludde kom upp nu och kunde verkligen inte sova. Han har försökt i några timmar och det var helt lönlöst. mot alla mina principer fick han sitta uppe i mitt knä framför tv:n. men först sa jag att han måste gå på toaletten innan. då svarar han "ja mamma jag ska göra det, sen kan vi mysa och gosa och kramas och pussas jättemycket!" så vad gör inte en mamma som jag (och vem som helst troligtvis)? jo jag smälter så det blir en fläck på golvet! den här gången smörade han inte utan det lät som det kom från hjärtat. Ok lite smör men ändå hjärtligt! <3

jag älskar mina barn över allt annat, Ludde & Molly, är de finaste på denna jord! och tänk att jag dessutom har gjort dom =P haha
ok lite cred till Jimmy me =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0