överbeskyddande mamma?

Träffade på en av Luddes bästa kompisars mamma idag på dagis när jag skulle lämna barnen.
Jag har sett att deras hus ligger ute till försäljning..
Mamman i den familjen har fått jobb i Uppsala och hennes man jobbar i forsmark så de ska eventuellt flytta till Uppsala. Jag är jätteglad för hennes skull för jag vet hur mycket hon har velat få ett jobb och det är ju inte de bästa tiderna att vara arbetslös i just nu, även om det har blivit bättre.

Men jag blir jätteledsen när jag tänker på att hennes son ska sluta på dagis! Ludde kommer att bli jätteledsen! Visst han har ju många kompisar och bästisar på dagis men ingen kan ju ersätta honom, så är det ju.
Och det är gör ont i hjärtat att ev en dag behöva säga till honom att hans kompis ska flytta. det verkar inte som att hans bästis vet nåt heller för isf skulle han ha sagt det till Ludde. Dumt att berätta sånt förns det är bestämt..
Men ändå, med största sannolikhet kommer den dagen att inträffa och jag kan tänka mig hur ledsen han blir den dagen han inser att bästisen inte kommer tillbaka till dagis något mera..

Tur att Uppala är mina hemtrakter så jag hoppas att vi kan ses och hålla kontaken någotlunda, men tyvärr så har det ju en tendens att rinnna ut i sanden. Framförallt när vi inte ens hinner ses när vi bor så himla nära varandra i Karlholm =S

Nå, är jag en överbeskyddande mamma som inte berättar och förbereder Ludde på vad som komma skall?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0