en tripp i frestelsens tecken.

Ja vilken dag ur propoints synvinkel...

Vaknade tidigt imorse, vet inte när, men med hemsk huvudvärk så jag kom inte ur sängen. Jimmy gick upp med barnen och jag fick tydligen sovmorgon.. visade det sig när kl helt plötsligt var 10.30.. välbehövligt så stort tack för det =) huvudvärken hade sovits bort =)

Runt 12snåret åkta jag och barnen till Gävle och inhandlade en bättre bilstol till Ludde än den vi har haft, sen till Rusta och sen var det dags för lunch. LUNCH? Ja för barnen men jag hade visst inte ätit nån frukost. 1 1/2 banan på vägen in bara..

Vi åkte raka vägen till Max, som vi oftast gör när vi är i stan.. Barnen fick som vanligt en maxbox med pommes, nuggets, läsk och sen en varsin hamburgare utöver.. men hmm... vad skulle jag äta?
Jag tog Delifresh Low Carb burgare för den har jag ätit en gång förr och den är jättegod med stora salladsblad istället för bröd. Tog en mellanpommes och en smältost till, light läsk såklart.. Jag lämnade både pommes och dipp för jag blev BEHAGLIGT mätt =) alldeles lagom mätt och det var så skönt! (annars proppar jag i mig allt och äter av barnens med för att det är gott) Det var min frukost och lunch.. insåg sen att det blev min kvällsmat med..

Vi åkte vidare till Valbo köpcentrum och sen vidare till Owes säljlager. Där fick barnen lite glass att dela på och samma fråga där.. vad ska jag ta på fiket? i vanliga fall hade jag nog tagit en glassbägare med mycket glass och kolasås, eller en kladdkaka med vaniljsås.. eller nåt annat smaskigt! men jag gick fram till beställningsdisken och kollade på alla goda pajjer och bakverk...
Rätt som det var slog min hjärna "slint".. alla prislappar omvanlades till propoints. shit vad dyrt allt blev.. jag hade bestämt mig för att jag inte skulle köpa något av den sockerrangen så det jag köpte ett äpple och tog vatten till mig och barnen. hon såg så snopen ut i kassan så jag ska beställa lika nästa gång med =)
Så jag insåg dels att det inte är värt massa propoints på sånt dravell när jag hellre kan lägga dom på tex geisha.. något som jag verkligen älskar och vill ha istället för att äta något som är normalgott.. men jag insåg även att jag kan köpa andra saker i ett fik som inte är onyttigt. Jag blev stolt och nöjd över mig själv faktiskt =)


Väl hemma bidde det ett kvällsfika med te, knäckebröd med smör, tunnaskivor rökt skinka med paprika på. MUMS! jag gillar att äta knäckebröd för det är billigt i pp och ändå får man tugga mycket =)

Dagens budget har gått åt, bara 1,5 kvar men jag höll mig inom mina dagliga! ätit lite för lite egentligen men jag har inte vart hunrig så jag har inte lidit av det. blir ju lite annorlunda när man sover så där länge.

Höres!!

Kommentarer
Postat av: Bea

Heja My!!!

2011-08-12 @ 22:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0