Ett steg närmare målet.

Idag var det vägning på Vv. nervöst över vad vågen skulle visa (som alltid) men det gick jättebra =) -1,1kg =) Det är jag jättenöjd med =) Taggad att fortsätta såklart =)

Idag började vi skolan på allvar. Nu är det fullspäckat schema som gäller. sen ska vi ut på praktik i 4veckor om 1,5vecka (REDAN)! Lite nära på men det ska väl funka. eftersom jag inte vet vart jag ska ha min praktik vet jag inte heller något schema så det blir att planera in vardagen för 4veckor i sista minuten. Kanske inte låter så allvarligt för somliga men i min värld är det allvar. allvar kanske är fel ord men det gäller att jag och jimmy får ihop jobbtiderna med barnen. dessutom ska jag pendla till U-sala i 4 veckor så det blir säkert väldigt långa dagar för mig. är ju ändå ca 8mil till Uppsala, så 16mil tur och retur. Men ska försöka att gilla läget trots att det är skolans fel att det är som det är. Hade dom haft de nya lokalerna klara i tid så hade vi i klassen fått denna info för 1,5vecka sedan, då vi skulle ha börjat..
som sagt, gilla läget?

För att återgå till vv igen så har jag haft en riktigt bra dag idag, matmässigt =)
Jag är visserligen dålig på att äta frukost men jag försöker så gott jag kan. Idag la jag propoints enligt förljande:
frukost:8pp
Lunch: 6pp
Middag: 6pp.
efter kvällsmaten åt vi efterätt för 7pp =) Så två rättersmiddag för 13pp är helt ok! Det är våran nya onsdags tradition. Först middag sen efterrätt. Vi är så duktiga tillsammans =)

Ska läsa lite i informationshäftena jag fick från Vv idag. Kanske borde förbereda mig inför fredag.. (läxa) eller, nej inte ikväll =)

för att uppdatera er om vad som händer på hemmafronten, så är murstocken i hallen färdig. först målade jag den vit och sen har vi målat den med samma vita färg men med sand i så jag får den räfflade ytan som jag vill ha. Dessutom har "min" hantverkare lagt halva golvet i hallen! blir så fint! Så imorgon är golvet troligtvis klart!
Sedan inväntar vi prisuppgift på pärlsponten och innertaket för att sedan handla och sätta upp det. Sedan är min hall nästan klar. det ska platsbyggas en sittbänk med förvaring och nedkast för tvätten till källaren, hatthylla/jackhängare av nåt slag. Två olika skåp ska köpas, ett sko skåp och ett väskskåp =) sedan ska hallen utsmyckas med bilder på familje och framförallt mina två små charmtroll =) ska bil en del ord i svart trä med. Kärlek, lycka, hem ljuva hem, familj m.m. =)

Så ja, åter till böckerna från vv =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0