Fartfyllt och impulsiva händelser

jag älskar när det händer saker i mitt liv. Det ska vara fartfyllt och fläng, tvära vändningar på dagarna om vad man ska göra. Som i fredags.. en stunden var jag i skolan, mådde skit och åkte hem, ville vara effektiv och muntra upp mig igen så jag snodde Bästaste soulsisters broder för en tripp till Bauhaus i uppsala för att handla virke till altanen som vi (jag slog bort typ 2 brädor iaf..)rev dan innan.
så nu står jag här med en altan som har trall på valva delen. Skönt att ha något att kliva ut på när man öppnar dörren. hur många tar inte det för givet att det är något i "markplan" utanför dörren.. om det så är en trapp, altan, eller mark.. Men vi hade en ca 3dm bred bräda som såg precis ut som en hönstrappa/kattrappa att gå upp och ner på.. lite vingligt och inte så barnvänligt kan tyckas. när jag stod på marken och sträckte mig upp så var det precis så att jag lyckades nå handtaget på ytterdörren. (jag är 174cm)
Men som sagt det är spänning i tillvaron och turligt så var det ingen som klev rätt ut på en gratis form av frittfall på grönan...

Så altanen är under uppbyggnad. Vi passar på att bygga ut den lite mera för det gick inte att utnyttja hela som vi ville innan. Så nu har vi ca 20kvm under tak och ytterligare 24kvm utan tak, den delen som vi har rivit och bygger upp igen.. så totalt 45kvm altan, shit!! vad hände?! =P

I hallen pågår det renovering med.
golvet är lagt.. ska köpa pärlspont till väggarna som ska sättas upp och vitmålas. (förvånad över att det ska vitmålas?? nä inte direkt =P ) sedan ska elektrikern hit och koppla in spottar i taket, koppla om två lampknappar och göra ett eluttag till mig i hallen.
jag har kommit på 3 platsbyggda möbler/delatjer som kommer bli kanon i min hall. Annorlunda och praktiskt. Kan det bli bättre? En påhittig tjej + en händig karl = Familjen Gilljam - Lundholm. (fast nu kanske det blir soulsistern´s bror som bygger men det är ju nästgårds släkt).
Och när elen till spottarna är dragna ska taket reglas och innertaket ska upp.. sen kommer trixandet med takskivorna och spottarna men det är inga problem för det händiga folket här (menar absolut inte mig!!!)
Sedan är det att platsbygga mina möbler och sätta upp lister, just ja.. ett valv ska göras från hallen till köket. Sen så börjar det arta sig och jag får sätta klorna i alla detaljer som gör hallen personlig och i  min stil. En stil som genomsyras i hela huset.. någon detalj i hallen går att finna i något annat rum i huset.. spännande va?! =P

Finurliga jag haha!

nästa projekt som ska vara klart inom en snar framtid är en kamin i köket! Ska bli så mysigt och underbart att kunna mysa framför en öppen eld =) 

Jag är så himla glad och tacksam över min familj och allt som händer omkring mig nu. Fart och fläng, det är jag det =)

Förresten så är det vägning imorgon..
Jag har inte haft en bra vecka i matväg.. oregelbundna mattider och missat några måltider så det känns som att det straffar sig imorgon.. om det inte gör det så är det kanske för att jag har haft massa propoints kvar näst intill varje dag.. på gott och ont.. ikväll var det gott =) 2liter vv popcorn och 25g gräddnougat =) Mums! och jag har lite kvar av mitt dagliga iaf.. men men.

Återkommer imorgon och meddelar hur det gick för mig..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0