I´m Back on Track!

Igår loggade jag in här för att fundera lite om att börja blogga igen..
Idag bestämde jag mig för att börja igen =P Ett litet steg i taget är bättre än inget steg alls.

Den största anledningen till att jag vill börja blogga igen är att jag har bestämt mig för att bli medlem på VV igen. IMORGON! Imorgon är första dagen i mitt nya liv. Visserligen mitt gamla liv som jag hade för nåt år sen (2?) och det är dit jag vill igen. Jag minns hur bra jag mådde av hur jag åt och motionerade då. Jag vill dit igen! Den här gången har jag ett superbra stöd som  följer med mig varje vecka =) Kan det bli bättre? Nej det kan det inte!

Jag har tänkt ut några små steg som jag ska börja med.
* För det första kommer jag att ta en dag & vecka i taget. (istället för att fokusera på hur långt bort målet är.)
* Göra en matsedel för veckan. Planera frukost, lunch, middag, mellanmål. Även ha nödlösningar uppskrivna, alltså snabb "panikmat" att ta till när jag är trött och inte orkar laga mat som tar tid.
* Att skriva upp allt i checklistan även då jag har mina s.k. "error-dagar".

Sen har jag funderat ut andra steg som jag ska ta itu med på vägen mot målvikt:
* Få igång någon form av motion en dag i veckan. Som en fast rutin. Jag har några förslag som t.ex. simning, vattengympa, zumba (hemma). Jag hoppas på att kunna klämma in promenader med så småningom utöver den här dagen/vecka. När jag kommer i gång och får rutin på att träna en gång/vecka kommer jag att känna mig nöjd efter varje träningspass och känna att veckans mål är uppnådda. Jag är egentligen inte ett Fan av motion så att komma igång med en gång/vecka är stort för mig =)

Sen har jag funderat kring ett belöningssystem.. Det måste jag ha och det är ju bra om jag har något annat än ätbara ting som belöning..
Så jag hittade den här sidan på vv hemsida som är jättebra men många tips =)
http://www.viktvaktarna.se/util/art/index_art.aspx?tabnum=1&art_id=9200320&sc=3047

Nu tänker jag ge mig för ikväll och fortsätta ladda med motivation tills imorgon. Men först lite sömn och sen en arbetsdag på det. See YA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0