Sömnlösheten i Karlholm

Lovade mig själv i morse att jag skulle lägga mig tidigt ikväll. Känns som jag har lite sömn att ta igen, även om jag har sovit bra den senaste tiden så känns det i kroppen att jag behöver mer vila. Tänkte vila upp mig ordentligt fram tills skolan börjar. Vila så mycket som möjligt så mina sömntabletter kommer att knapras om det behövs. Sömnlösa nätter är hemskt! 
Appropå att lova mig sömn.. jo vad händer? Jag fastnar med datorn i knät och tv:n på. effektivitet att göra flera olika saker på datorn samtidigt som jag ser på inspelade program på boxern.. tror ni det funkar?! nä inte direkt.
när jag gör alla dessa saker samtidigt så känner jag att mitt gamla mönster smyger sig tillbaka. Ett mönster av total ofokusering i vardagen (när det gäller allt) samtidigt som jag ska vara så fokuserad och effektiv som möjligt. Ja där har ni det receptfria receptet på utbrändhet. Jag försöker att inse i tid, eller iaf inte för sent, att kroppen strejkar och jag måste sakta ner. ta det lugnt. På så vis är jag så glad att jag har gått med i vv igen och har något nyttigt och givande att fokusera på. Vem mår inte bättre av att äta på fasta tider (rutiner i vardagen) och äta nyttig mat?! Jo alla mår bättre av det men hur många lever efter det? Inte jag iaf, eller inte som jag var, men nu gör jag det. Skönt att känna mig frisk och full med energi som jag får "gratis" genom att äta mera frukt & grönsaker och dricka vatten. Där är en stor bov hos mig.. att ta bort det nyttiga och istället äta godis, sötsaker läsk m.m.  Nej mitt nya jag ska bli bättre och bättre =) det kommer att bli bättre och bättre!

Jo en sak bara. Igår gjorde jag och bästaste bästa PMS/Soulsister och jag en fläskfilégryta med wokgrönsaker. riktigt gott om du frågar mig. Nyttig dessutom! Den grytan fick toppbetyg av Ludde och Molly idag så det kändes extra kul! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0