Tung dag idag

idag har jag en tung dag. En dag utan ork eller energi till bågot. en dag som jag i vanliga fall brukar göra en kladdkaka för att kunna goffa i mig och även lite (läs mycket) chips och godis framför tv:n. allt för att tycka synd om mig själv.
Men någonstans så har jag ett spännband runt mig. Ett band som försöker hindra mig ifrån den fällan. Jag och barnen var till Konsum och handlade lite godis till dom. jag räknade så det blev två eller fyra av de sorter som de gillar. Allt för att det ska vara rättvist och så det inte blir nåt till övers för mig. Det funkade, typ, eller i min värld funkade det för jag fick en godis av Molly som hon inte gillade, så den slank ner dessvärre. Men ändå ett framsteg för mig att jag inte köpte massa onyttigheter till mig.
Istället så har jag funderat på vad jag ska få mumsa på för gott ikväll. Och gissa vad jag kom på!!?
Jo det blir lite vaniljkesella med blåbär. Billigt och bra =)

så före goshandlandet åkte vi och köpte en bärplockare och en bärrensare och sen begav vi oss ut i skogen. Men satans dessa polacker eller annat satyg till folk som hade vart där före oss! För det som var kvar var ett och annat omoget lingon.. Så inte ett enda blåbär kom vi hem med.
men däremot så på ett ställe hittade vi två fina bildörrar och på ett annat ställe hittade vi en bakruta till en bil. Vad är oddsen för det?! Nästa gång ska jag gå ut för att leta bildelar i skogen så kanske jag råkar hitta blåbär istället.

Tur att Molly och Ludde har plockat lite blåbär så vi har i frysen. Så imorgon får vi nogåka ut till in the middle of nowhere (Magön) för att plocka blåbär. För dit hittar inga polanker eller annat satyg och det kan jag förstå =P

Nu har jag spytt tillräckligt med galla så jag ska pyssla med lite annat en stund. men återigen, vart är min energi?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0