rökfylld tvättstuga

Storstädning och ommöblering i våran tvättstuga i källaren pågår!!
kommer bli kanon när det är klart.
har tid att uppdatera bloggen några minuter nu för sambon är ute i garaget för att rota fram ett av våra "budget-bra-att-ha--bord" som vi kom på att vi kan ha i tvättstugan och ställa torktumlaren på. under ska vi ha trådkorgar med tillhörande stativ att sortera ner i direkt. kommer bli ännumera likt min dröm tvättstuga. (kan man ha en sån dröm??) jag har det iaf=)
en sak som står på listan är att min händiga sambo lagar den gamla tvättmaskinen som vi fick med när vi köpte huset.. var nåt lager som gått sönder i den. om jag inte minns fel så var det den som typ började brinna för länge sen.. av en slump var jag tvungen att gå ner i tvättstugan för att hämta vantar eller nåt till barnen påväg till dagis. då var hela tvättstugan halvt som halv rökfylld.. jag sprang upp direkt och slog av huvudströmmen till hela huset. sen ringde jag sambon för att meddela vad som hänt. som vanligt kan han inte göra något via telefonen, men det har inte jag insett än =P men lite tröstande och lugnande att prata med honom. sen var det av till dagis och sen hem i ilfart för att se så det inte var mera rök. tur att det inte hade börja brunnit!
det är skrämmande tanke på att hela huset kunde ha blivit förstört pågrund av tvättmaskinen!! Usch USch!! sen den händelsen vågar jag inte tvätta eller torktumla nattetid när vi sover. alltså om jag slår på dom när vi ska gå i säng. nej det får minsann vänta till morgonen när vi iaf inte är hemma.

tjenixen! nu kom sambon med bordet så nu ska här möbleras och städas lite till i tvättstugan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0