Dag 2 Beijing

I Tisdags tittade vi pa fagelboet som ar byggt enkom for  OS nar det gick i kina. haftig byggnad faktiskt. Sedan var vi till sidenfabriken. later kanske trist, precis som det gjorde i mina oron nar jag horde det men gissa om det var intressant! visste ni att siden gors av speciella larvers kukonger?
Darefter gick vi i nastan tva timmar i forbjudna staden, herregud vilken stad och en helt otrolig historia bakom. sa nu ska jag kopa en eller tva filmer som spelades in darifran om hur kejsarna levde dar. snacka om trist liv dom hade, kejsarna fick bara sitta i ett stort oppet hus och se fina ut for att de andra i den forbjudna staden skulle fa se dem...
Darefter akte vi till en kinesisk klinik och fick fotbad och fotmassage, satans vad de dar sma kineserna kan ta i! haha, ont som 17 men skont efterat!dar fick vi lyssna pa en kinesisk doktor som berattade om kinas sjukvardssystem och medicin! enromt imponerad blev jag, sa nu har jag verkligen nat att beratta om i klassen! =)
Pa kvallenvar vi och tittade pa en riktig kung fu show. synd att saga att jag tittade for jag halv slumrade mig igenom den. fick panik av alla lampor som blinkade och den fartfyllda (stressande) musiken under sa lang tid. sa kroppen vagrade totalt och jag dackade. skulle ha gatt ut men men...

Tankte forsoka hinna uppdatera bloggen mera innan jag kommer hem sa titta in igen =) nu ska vi ivag och ga pa kinesiska muren! det ni!! vad gor ni hemma? traskar runt i sno? hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0