Ta tag i viktminskning..

För varje dag som går, går jag och grämer mig över min "storlek". jag vill vara smal igen. Nå min målvikt och känna mig sådär underbar och fin som jag gjorde sist jag var vid målvikt. Det var en sådan underbar känsla att dels ha lyckats med viktminskningen, samt att kunna känna mig som mig själv som jag ändå har sett ut till gymnasietiden.. Vilken boost det var för självförtroendet!

Jag har gått ner några kilon och nu kommer jag i mina "tjockisbyxor" igen =) det låter kanske konstigt men jag hade dom förut när jag hade gått upp några kg för mycket och nu har jag lyckats komma i dem igen!! Jag har alltså inte kunnat ha dom på jättelänge för att dom har vart för små. Så nu känns det ännu mera lockande att kämpa mig neråt med vikten.

Jag ska läsa en bok om viktminskning, eller inte hur man gör för att gå ner i vikt, utan hur man lär sig att tänka rätt. För det är ju bara Viktväktarna i min värld som fungerar och som är den bästa. Men min hjärna funkar ju inte riktigt som jag vill trots att jag går ner i vikt. mitt sötsugsberoende minskar eller försvinner helt när jag äter som jag ska men ändå så äter jag trots att inte suget finns och det är just det som boken hjälper till att tänka om i nya banor.

Dessa citat matar jag in i huvudet nu:
"Jag vet att jag kan!"
"ingenting är omöjligt!"

ska dagen till ära GÅ till affären med mina små juveler som vi vabbar för idag. Solen skiner och det måste vi ta tillvara på för att fylla på d-vitaminet i kroppen =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0